نصب آمپلی فایر استریوی ماشین
نوشته شده توسط : محمد رفیعی

نصب آمپلی فایر بسیار مشکل تر از نصب بلندگوهای ماشین است. اگر شما نمی توانید خودتان یک تقویت کننده نصب کنید، از یک فرد حرفه ای بخواهید تا این کار را برای شما انجام دهد. برای اطمینان از بهترین نوع تقویت صدا برای دی وی دی فابریک ، اطمینان حاصل کنید که بلندگوهای شما می توانند قدرت خروجی از تقویت کننده را دریافت کنند.

مراحل نصب آمپلی فایر

 

سیم باتری را جدا کنید. سیم منفی را از باتری جدا کنید تا هرگونه برق موجود در سیستم الکتریکی تخلیه شود. این یک مرحله ایمنی مهم است.

یک سوراخ در قسمت جلوی اتاق پیدا کنید یا ایجاد کنید. سیم برق باید از طریق این سوراخ به باتری و تقویت کننده متصل شود. ممکن است یک حفره توسط کارخانه برای استفاده وجود داشته باشد یا شما می توانید آن را ایجاد کنید. در صورتی که حفره خالی یا حفره کارخانه ای وجود نداشته باشد، لازم است یک سوراخ ایجاد شود. انجام عملیات آزمایشی در این موارد توصیه می شود تا اطمینان حاصل شود که سوراخکاری بر روی قطعه ای مهم انجام نمی شود.

سیم را متصل کنید. سیم را از داخل خودرو از طریق سوراخ به باتری متصل کنید. از ایجاد هر گونه حرکت در قطعات موتور و نقاط مهم اجتناب کنید. یک نگهدارنده فیوز لازم است. این فیوز را در نزدیکی باتری وصل کنید. این فیوز از خودروی شما محافظت می کند زیرا سیم متصل شده از باتری به فیوز محافظت نشده است، که می تواند باعث قطعی سیستم شود. سیم برق را از زیر بدنه عبور دهید. سیم برق را به تقویت کننده یا بلوک توزیع برق وصل کنید.

سیم کنترل فعال سازی و کابل کواکسیال (RCA) را نصب کنید. سیم کنترل فعال سازی و کابل های RCA از پخش صوت را به آمپلی فایر متصل کنید. این فرایند بسیار شبیه سیم کشی است. کابل کواکسیال RCA را در طرف مقابل خودرو رد کنید و به آمپلی فایر متصل کنید. این سیم، سیگنال های صدا را از پخش صوت به آمپلی فایر انتقال می دهد. اگر این کابل ها بیش از حد به سیم برق نزدیک باشد، می تواند پارازیت هایی بر روی بلندگو ایجاد کند. تمام تقویت کننده ها سیم کنترل فعال سازی ندارند.

سیم های بلندگو را وصل کنید. سیم های بلندگو را از بلندگو ها به آمپلی فایر وصل کنید. مجددا سیم های بلندگو را در کنار کابل های کواکسیال RCA وصل کرده و از نزدیکی آنها از سیم برق اجتناب کنید. در این صورت احتمال کمتری وجود دارد که بلندگوهای شما از کابل های RCA پارازیت دریافت کند. سیم های بلندگو را توسط سوکت های حلقه ای یا سایر انواع اتصال کننده ها به تقویت کننده وصل کنید. سوکت های بزرگتر در بلندگو برای سیم مثبت است و موارد کوچکتر برای سیم منفی استفاده می شود.

سیستم را به زمین متصل کنید. یک سیم برای اتصال به زمین تقویت کننده ها وجود دارد. سوکت منفی تقویت کننده را به شاسی وصل کنید. اساسا هر نقطه فلزی روی بدنه می تواند در این زمینه کارآیی داشته باشد. این اتصال را با چسب یا دیگر مواد محافظ پوشش دهید.

آمپلی فایر را نصب کنید. در اغلب مواقع تقویت کننده ها زیر داشبورد قرار می گیرند. اطمینان حاصل کنید که فضای کافی برای قرار دادن آمپلی فایر وجود دارد و سیم های متعدد آنرا نیز می توانید به آن متصل کنید. اول یک نقطه را برای تقویت کننده انتخاب کنید و سپس سیم های آن را متصل کنید. هنگامی که سیم کشی در جای خود قرار گرفت و به درستی شروع به کار کرد، سپس تقویت کننده را کاملا محافظت کنید.

 





:: برچسب‌ها: نصب آمپلی فایر ,
:: بازدید از این مطلب : 19
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 مرداد 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: